Naar boven

Versterk je core met deze 4 oefeningen!

Door Bodymass Nutrition - 16 juli 2017 -
Als mensen het over het versterken van hun core hebben, dan komen de oefeningen uit deze collectie zeker aan bod. De kracht en stabiliteit van je middensectie is voor deze oefeningen erg belangrijk en een sterke core helpt je ook om andere doelen te bereiken.

Voer de volgende workout uit, maak gebruik van de tips die worden gegeven en je zal een krachtige middensectie ontwikkelen.

Oefening Reps
Een-armige Dumbbell Crunch 8-15 per kant
Weighted Situp op Bosu Ball 8-10
Windshield Wiper 8-25 per kant
Side V-Up 15-20 per kant

Eenarmige Dumbbell Crunch


Ga op je rug liggen met je knieën gebogen en houd een dumbbell boven je hoofd met je arm gestrekt. Maak een crunch beweging en probeer de dumbbell verder naar boven te duwen.

Weighted Situp op Bosu Ball


Hoe meer je deze oefening onder de knie hebt, hoe zwaarder het gewicht dat je kan gebruiken. Beginners kunnen beginnen met een schijf van 5 kg en gevorderden kunnen het proberen met een schijf van 20 kg.

Windshield Wiper


Houd je benen gestrekt richting de grond en beweeg je voeten dan een halve meter naar rechts en een halve meter naar links. Gevorderde sporters kunnen deze oefeningen proberen met extra gewicht aan hun enkels.

 

Side V-Up



Je ‘Range of Motion’ zal bij deze oefening relatief klein zijn. Ga op je zij liggen en til je benen en je schouders van de vloer af. Houd het even vast wanneer je boven bent.

Bron: Muscle & Fitness