Naar boven

Het supplementenschema van een prof

Door Bodymass Nutrition - 17 november 2017 -
Laat niets aan het toeval over met dit supplementenschema. Dit schema is opgesteld door Hany Rambod, die onder andere Jay Cutler hielp aan zijn Mr. Olympia titels.



Ochtend
Neem een goede fatburner met een halve liter water, 15-20 minuten voor de cardio. Fatburners bevatten vaak cafeïne om te zorgen voor energie, peperextracten om de interne temperatuur te verhogen en een hongeronderdrukker. Als je gevoelig bent voor stimulanten, is L-carnitine een fatburner zonder stimulanten. Voeg 2 gram toe om de effectiviteit te verhogen.

Voor de training
Neem 15-20 minuten voor de training een pre-workout, zodat het stikstofoxide-effect op kan starten, waardoor je een maximale pomp, focus en spiervolheid krijgt. Om een opgeblazen gevoel te voorkomen, moet je de pre-workout niet met te veel water mengen.

Tijdens de training
Pak minimaal 6 gram ketengebonden aminozuren (BCAA’s) samen met 5 gram glutamine. Ik raad een verhouding aan van 2:1:1. 3 gram leucine, 1,5 gram isoleucine en 1,5 gram valine.

Na de training
Drink een shake van weiproteïne isolaat onmiddellijk na je training, nog voordat je de sportschool verlaat. Je maaltijd na de training bestaande uit proteïne, vet en koolhydraten moet je 60-90 minuten na de shake nuttigen.

Voor het slapen gaan
Mix 25 gram weiproteïne isolaat, 25 gram caseïneproteïne en een vorm van vetten (amandelboter, natuurlijke pindakaas, of lijnzaadolie). Het vet vertraagd de absorptie van de proteïne.

De dont’s…



Vermijd deze drie sportvoedingsfouten om te zorgen voor een optimaal resultaat:

Te veel stimulanten
Grote hoeveelheden stimulanten voor de training kunnen werken als vasoconstrictoren (vernauwing van de bloedvaten), waardoor de bloedstroom naar de spieren afneemt. De juiste balans voor een training zorgt voor het krijgen van een pomp en levert je de energie en het uithoudingsvermogen om je door je training te helpen.

Eten tijdens het trainen
Als je vast voedsel eet tijdens een training veroorzaakt dat heel wat last van je darmen. Als je flink aan het trainen bent, eindigt het er vaak mee dat je het allemaal uitkotst.

Bulken voor het slapen
Te veel calorieën voordat je naar bed gaat kan ertoe leiden dat je extra vet vasthoudt en het gooit het slaappatroon van veel mensen overhoop. Shakes zijn in zoveel lekkere smaken te krijgen en helpen je aan je proteïne zonder de extra toegevoegde suiker.

Bron: Muscle & Fitness