Naar boven

Een hekel aan je buikspieren trainen? Probeer deze 3 tips!

Door Bodymass Nutrition - 27 augustus 2017 -
De belangrijkste functie van je buikspieren is het beschermen van je ruggenwervel door te voorkomen dat die niet te ver doorbuigt, verdraait of te ver opgerekt wordt. We horen van veel sporters dat zij er niet van houden om hun buikspieren te trainen. Daarom geven wij je 3 tips die je moet volgen waardoor je buikspieren er toch uit springen zonder echt losse buikspieroefeningen uit te hoeven voeren.


Tip 1: druk zoveel mogelijk boven je hoofd
Oefeningen zoals de Military Press en de Snatch vragen veel werk van je middensectie om je lichaam recht te houden.

Tip 2: hef het gewicht met één arm of op één been
Unilaterale oefeningen, bijvoorbeeld de Roemanian Deadlift of lunges, vragen veel meer evenwicht, wat betekent dat je core meer wordt geactiveerd.

Tip 3: vang en gooi
Door een medicijn bal te vangen of door oefeningen te doen op een gym bal wordt de middensectie geforceerd om de krachten te absorberen. Oefeningen waarbij je dit uit moet voeren pakken veelal ook de buikspieren mee.

Laatste korte tip! Eet clean. Je zal geen sixpack krijgen als je lichaamsvetpercentage boven de 10% blijft. Vervang je koolhydraten door eiwitten en eet veel groente.

Bron: Muscle & Fitness