Naar boven

15 Tips van Mr. Olympia winnaars

Door Bodymass Nutrition - 28 september 2017 -


Afgelopen september werd in de Orleans Arena de 52e Mr. Olympia gehouden. Phil Heath was voor de zesde keer op rij de winnaar. Slechts 13 mannen hebben de Mr. Olympia gewonnen. Lees hier 15 gouden tips van deze winnaars.

1. Arnold Schwarzenegger ’70
Vind de oefeningen, sets en herhalingen die voor jou het meest productief zijn. Ga dan experimenteren en voeg variatie toe, maar blijf bij de bewezen formule.

2. Franco Columbo ’76
Als ik slechts één oefening voor borst deed, zou ik altijd kiezen voor bankdrukken. Niets is beter voor dikte van de borst.

3. Frank Zane ‘77
Ik schommel met koolhydraten tijdens mijn dieet. Ik ga van 3 dagen koolhydraatarm naar meer koolhydraten op dag 4. De hogere dag geeft mijn stofwisseling een boost.

4. Frank Zane ‘79
Bulken was een ramp. Dus ik blijf het hele jaar binnen 5% van mijn wedstrijdgewicht. En ik gebruik foto’s om vooruitgang te bekijken, geen weegschalen.

5. Arnold Schwarzenegger ’80
Soms superset ik een borstoefening met een rugoefening. Ze stelen geen van beide kracht van elkaar en het geeft het bovenlichaam een gigantische pomp.

6. Samir Bannout ’83
Ik strek nooit volledig uit bij hack squats en legpresses voordat ik even pauze nodig heb voor de laatste herhalingen. Ik wil constante spanning op mijn quadriceps houden.

7. Lee Haney‘84
Matig gewicht, trainingsvolume en trainingsintensiteit is het beste voor constante groei zonder blessures.

8. Lee Haney ‘89
Ga niet rommelen met allerlei kleine details totdat je weet wat je doet. Beheers de samengestelde basisoefeningen (compound oefeningen).

9. Dorian Yates ‘92
Spiergroei vindt plaats buiten de sportschool nadat je volledig hersteld bent. Daarom ben ik voor slechts 3-4 keer per week trainen.

10. Dorian Yates ‘95
Mijn eerste maaltijd is: 100 gram havermout, 2 hele eieren en 6 eiwitten, 2 sneetjes volkoren toast, 1 banaan, water.

11. Dorian Yates ‘96
Slaap is essentieel voor herstel en groei. Ik slaap gewoonlijk 8 uur per nacht plus nog eens een dutje van 90-120 min. in de middag.

12. Ronnie Coleman ‘01
Ik deed die zware, enkele herhalingen voor de videocamera. Ik gebruik veel gewicht, maar ik mik altijd op 10-12 herhalingen in mijn trainingen.

13. Jay Cutler ‘06
Ik geef de voorkeur aan dumbbells boven halters bij schouders. Ik hou van de vrijere bewegingsbaan en de noodzaak om aan twee kanten balans te zoeken.

14. Phil Heath ‘11
Als ik zwaar ga met deadlifts met rechte benen, voel ik ze te veel in mijn rug. Blijf licht en focus op het rekken en constant spanning vasthouden.

15. Phil Heath ‘14
Het belangrijkste om te groeien in omvang is geduld. De reis is lang. Hou je aan het programma, eet goed en train goed.


Bron: Muscle & Fitness