Naar boven

Blog

Arnold Schwarzenegger's trainingstips
Door Bodymass Nutrition - 08 augustus 2018 -
Lang voordat hij de Golden State bestuurde, schitterde op het witte doek en zelfs voor zijn zeven Mr. Olympia titels, was Arnold een van de meest belovende bodybuilders. Arnold had tijdens zijn jeugdige periode een aanzienlijke zwakte, zijn benen. Toen Arnold 1.88m lang was, realiseerde hij zich dat het een moeilijke opgave was voor lange bodybuilders om goed bepantserde benen te kweken. In plaats van deze tekortkoming te accepteren, ging Arnold aan de slag met de meest afmattende, zelfs misselijke makende trainingen om twee stevige boomstammen te kweken.
Lees meer
De 4 meest essentiele borstoefeningen
Door Bodymass Nutrition - 08 augustus 2018 -
Press en flye tot een gestroomlijnder paar borstpieren met dit no-nonsense schema.
Lees meer
5 Effectieve core oefeningen
Door Bodymass Nutrition - 08 augustus 2018 -
Elke serieuze krachtsporter heeft minstens 1 à 2 keer per week zijn core op de planning staan (dat zou in ieder geval wel het geval moeten zijn). Maar wanneer is een training voor de core echt effectief?
Lees meer
5 mythes over vet verliezen
Door Bodymass Nutrition - 03 augustus 2018 -
De meest voorkomende reden dat mensen beginnen met sporten en gezond eten, is omdat ze graag vet willen verliezen. Natuurlijk, iedereen wil ook een betere conditie krijgen en fysiek fitter worden, maar laten we eerlijk zijn: we willen er allemaal beter uitzien. Vet verliezen en je gezondheid/conditie verbeteren hangen nauw met elkaar samen. Je verliest vet, verbeter je conditie en dan zal je algehele gezondheid ook verbeteren. Het grote probleem, is dat er erg veel mythes in de ronde gaan over vet verliezen. Dit kan juist mensen ontmoedigen en ervoor zorgen dat ze stoppen met het nastreven van hun fitness-doelen.
Lees meer
5 handige tips voor grotere biceps
Door Bodymass Nutrition - 27 juli 2018 -
Wil je grotere biceps? Doe dan barbell curls totdat je niet meer kan! Volgens sommige zelf opgeleide ‘professionals’ is dit dé manier om grotere armen te kweken… Wij denken daar net iets anders over, want wij kijken naar een meer gecalculeerde, wetenschappelijke benadering van de biceps training. De biceps behoren tot de top-3 lichaamsdelen die mannen het liefst trainen.
Lees meer
6 Tips om je deadlift te verbeteren
Door Bodymass Nutrition - 20 juli 2018 -
Bankdrukken, squatten en deadliften, dé drie samengestelde oefening die er echt toe doen. Wij focussen ons dit artikel op de deaflift en geven je 6 tips om deze oefening te verbeteren en gemakkelijker te maken.
Lees meer
De 4 oefeningen voor een effectieve rugtraining
Door Bodymass Nutrition - 13 juli 2018 -
Bouw een rug die groot, sterk en krachtig is met deze zware trektraining!
Lees meer
Versterk je core met deze 4 oefeningen!
Door Bodymass Nutrition - 29 juni 2018 -
Als mensen het over het versterken van hun core hebben, dan komen de oefeningen uit deze collectie zeker aan bod. De kracht en stabiliteit van je middensectie is voor deze oefeningen erg belangrijk en een sterke core helpt je ook om andere doelen te bereiken.
Lees meer
8 dingen die je nooit na een training moet doen
Door Bodymass Nutrition - 22 juni 2018 -
Wat kun je beter niet doen na een training.
Lees meer
Vier oefeningen voor massieve biceps
Door Bodymass Nutrition - 15 juni 2018 -
Plateaus zijn net zo’n normaal onderdeel van het natuurlijke verloop van zaken als zonsopkomst en zonsondergang (alleen zijn ze veel vervelender). We hebben allemaal periodes van stagnatie en dan zit er niets anders op dan volhouden. Dat wil niet zeggen dat je het leuk moet vinden.
Lees meer
De 4 meest essentiele oefeningen voor een massieve borst
Door Bodymass Nutrition - 08 juni 2018 -
Press en flye tot een gestroomlijnder paar borstpieren met dit no-nonsense schema.
Lees meer
Een hekel aan je buikspieren trainen? Probeer deze 3 tips!
Door Bodymass Nutrition - 01 juni 2018 -
De belangrijkste functie van je buikspieren is het beschermen van je ruggenwervel door te voorkomen dat die niet te ver doorbuigt, verdraait of te ver opgerekt wordt. We horen van veel sporters dat zij er niet van houden om hun buikspieren te trainen. Daarom geven wij je 3 tips die je moet volgen waardoor je buikspieren er toch uit springen zonder echt losse buikspieroefeningen uit te hoeven voeren.
Lees meer