Naar boven

Blog

8 dingen die je nooit na een training moet doen
Door Bodymass Nutrition - 22 juni 2018 -
Wat kun je beter niet doen na een training.
Lees meer
Vier oefeningen voor massieve biceps
Door Bodymass Nutrition - 15 juni 2018 -
Plateaus zijn net zo’n normaal onderdeel van het natuurlijke verloop van zaken als zonsopkomst en zonsondergang (alleen zijn ze veel vervelender). We hebben allemaal periodes van stagnatie en dan zit er niets anders op dan volhouden. Dat wil niet zeggen dat je het leuk moet vinden.
Lees meer
De 4 meest essentiele oefeningen voor een massieve borst
Door Bodymass Nutrition - 08 juni 2018 -
Press en flye tot een gestroomlijnder paar borstpieren met dit no-nonsense schema.
Lees meer
Een hekel aan je buikspieren trainen? Probeer deze 3 tips!
Door Bodymass Nutrition - 01 juni 2018 -
De belangrijkste functie van je buikspieren is het beschermen van je ruggenwervel door te voorkomen dat die niet te ver doorbuigt, verdraait of te ver opgerekt wordt. We horen van veel sporters dat zij er niet van houden om hun buikspieren te trainen. Daarom geven wij je 3 tips die je moet volgen waardoor je buikspieren er toch uit springen zonder echt losse buikspieroefeningen uit te hoeven voeren.
Lees meer
5 Borst oefeningen voor de gevorderde sporter
Door Bodymass Nutrition - 25 mei 2018 -
Wanneer je vordert met je sportschoolcarrière, zal je ook een andere sporter worden omdat er meer variatie nodig is om te blijven groeien. In dit artikel vertellen we welke borst oefeningen je kunt gebruiken om constant je borst te laten groeien en ontwikkelen.
Lees meer
Arnold Schwarzenegger’s 1974 Mr. Olympia borst- en rugtraining
Door Bodymass Nutrition - 18 mei 2018 -
Arnold Schwarzenegger zorgde er bij het bankdrukken voor volledige spanning op zijn borstspier te houden. Op deze manier prikkelde hij de spier meer. Als Arnold pull-ups met een wijde greep deed, dan zorgde hij ervoor dat hij zijn lichaam volledig liet zakken zodat hij zijn lats voelde strekken. Op deze manier worden de lats meer geactiveerd en dus ook beter aangepakt. Deze borst- en rugroutine voerde Arnold elke maandag én donderdag uit. Probeer ook het schema waarmee Arnold Schwarzenegger de Mr. Olympia won!
Lees meer
Top 10 meest gemaakte fouten met squatten
Door Bodymass Nutrition - 11 mei 2018 -
Wanneer je serieus resultaat in de sportschool wil behalen, is squatten een essentiële oefening. Een zware uitvoering van de barbell squat pakt elke spier in het lichaam aan, stimuleert spiergroei en geeft je een enorme hormonale reactie. Deze oefening in helpt je op lange termijn meer algemene kracht en grootte te krijgen.
Lees meer
Blessures voorkomen
Door Bodymass Nutrition - 04 mei 2018 -
Begin jij iedere training met nog een paar van die schreeuwerige ‘motivational fitness quotes’ in je hoofd? De social media staan er vol mee: unless you puke, faint or die… keep going!
Lees meer
7 Voordelen van trainen met dumbbells
Door Bodymass Nutrition - 26 april 2018 -
Dumbbell training heeft meer voordelen ten opzichte van barbell training. Hier de 7 voordelen van het trainen met dumbbells in plaats van met een barbell.
Lees meer
Sixpack trainen: de top 5 oefeningen
Door Bodymass Nutrition - 22 april 2018 -
Zorg ervoor dat die sixpack summer-ready is!
Lees meer
6 dingen die je nooit moet doen voor een workout
Door Bodymass Nutrition - 15 april 2018 -
Er zijn honderden artikelen geschreven over wat je het beste kunt door voor een workout. Alles komt ter discussie; wat je moet eten, welke supplementen je moet nemen en hoe je de juiste ‘mindset’ krijgt. Omdat hierover al zoveel wordt gediscussieerd, hebben wij er voor gekozen om juist te bespreken wat je allemaal NIET moet doen voorafgaand aan een workout. De volgende 6 dingen moet je niet doen voordat je gaat beginnen aan die ‘killer’ training.
Lees meer